lördag 13 april 2013

våren

är nog definitivt här. Kanske går det att köra på banorna nån vecka till, men skoterspåren börjar vara dåliga. Jag och hundarna har mest åkt långturer hemma, de har varit lösa och vi har njutit i kvällssolen. Jag har haft dem mest var och en för sig, bra träning för Mille eftersom han aldrig tränats i att vara ensam, varken utan hundsällskap eller hemma själv. Detta har vi nu börjat jobba med och vi övar nu på att lämna honom hemma korta stunder, vilket går bra. Jag vill ha hundar som fungerar lika bra själva som tillsammans, det är viktigt och gör dem trygga i att lösa situationer som är nya för dem - i spåret och andra situationer. Min filosofi i alla fall. Arja är i fin form och har vi tur kan vi ha henne med oss i tränings-tävlingssammanhang nästa år också. Och så börjar vi fundera på nästa generation också-ny coming star- en valp in i hushållet??
Själv tränar jag på, fokus styrka just nu för att få ihop kroppen. Det blir väl en racercykel i år, jag ska försöka cykla till jobbet för att få distansträning.
Nu Bjurholm för hundkörning, säsongens sista?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar