torsdag 18 april 2013

oj!

första löppasset igår kväll, det kändes oväntat bra?! Frågetecken- ja, det brukar verkligen vara tungt att komma igång med löpningen på våren, jag akskyr asfaltslöpning och skogen är ju definitivt inte att tänka på än, bara massa blöt djupsnö. Jag ogillar också upplevelsen av hur tung jag är, jämfört med skidåkningen, och leder och muskler skriker över stumheten i underlaget. Men som sagt, igår kändes oväntat bra, kroppen höll ihop och det märktes att styrketräningen gett lite effekt i hur jag känner mig i kroppen - starkare och bålen håller bättre och bättre ihop. Hållning och kraft uppåt istället för som en säck:)
Hundarna håller på att tränas ner, mer fokus på lydnad för Mille och Arja har ju mer el mindre blivit helt självgående. Koppel behövs sällan längre och hon är en klok dam som hänger med.
Jag funderar lite på upplägget med mille, kanske målet är barmarks sm? Det blir väl en kickbike inköpt så får jag se hur han landar i det. Nu är det att styra om fokus- löpning, cykel och styrka. För alla - hunna och fölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar