lördag 23 mars 2013

solen

skiner och temperatur på nollan. Hur fint som helst. Jag och Arja ska ut och finåka upp på berget i eftermiddag. Mille ocj J är och kör parstafett, det tycker nog Mille är kul. J får träna mjölksyretröskel. Inget SM och Boden för mig, sjukdomar i laget har ställt till det, men det känns ändå ok. Jag är rätt nöjd efter förra veckans vindelälvsdrag, men det är klart trist att inte åka och få tävla en sista gång i vinter. Arja är i bra form, har gått jättebra i pulkan och jag börjar äntligen orka lite bättre.
Jag ska nu satsa på att köra in Mille och jag kommer också köra mycket variation och överraskningsmoment på lina med honom. Han springer och drar bra, men lägger inte in högsta växeln så det ska vi börja jobba med nu. Här hemma har jag kört endel skidlek, koppla av och på lina på hundarna så de får bytas av, jag lägger in disciplinövningar och mycket belöning med kamplekar, bus och godis. Försöker variera och  alltid peppa och vara glad. Odågan börjar dock intresserad sig för fåglarna, så rätt vad det är drar han iväg och alla håll. Nu gäller det att styra rätt honom innan det blir alltför okontrollerat. Finaste säsongen är här nu, tyvärr alltför kort. April är inte min favvomånad precis..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar