tisdag 19 mars 2013

Vindelälvsdraget


 
över för denna gång. Jag är nöjd. Med mina hundar, med min egen insats och naturligtvis laget. Alla presterade över förväntan. Mina hundarna gjorde inga topplaceringar, men Mille var på 13e plats 2 ggr och 17e en gång, jag är nöjd med det. Han gick om och höll undan för 8-spann trots en masssa tjo och tjim där bakom i 8 km och inget framåt att gå på. Arja på 17e två dagar, en 19 och sen 4a i dubbelspann sista dagen. En bra prestation av henne, att hon håller upp tempot med rutinerad stor hanne. Jag dubblade sträckor to och fre och tog starten i Björksele med Hjalle. Start är fantastiskt roligt och han är en drömhund att köra då, startsnabb och bra hänghund, jag var 4a ut och 9a i mål, hur nöjd som helst!
Nu är det sikte på nästa utmaning, Arja pulkasträcka på SM-stafett och att köra in Mille i pulka resterande del av säsongen. Och finåka i solen med löshundar, släppa alla "måsten" och bara köra för skojs skull. Mycket vinter kvar, jag tror vi får några fina veckor till, kan ske tom utan isisga spår. Ut och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar