söndag 17 februari 2013

lördagen

bjöd på teknikträning för oss skidåkare med Isak. Så bra, mycket tips och så inspirerande att se så bra skidåkning. Nåt att sträva efter..... Sen körde vi hund tillsammans utifrån hur man ville ha det. Jag gick ut efter christina med Mille, han har aldrig varit på Kulla och gillade kurvorna i början. Det var första gången han gick 6 km, + att det var tunga spår, det var varmt och han fick jobba på. Han gjorde det bra, vi tog in endel på Christina i början, men jag tog det lugnt och hängde endel i linan, förstod att distansen skulle bli jobbig för honom. Han hängde i och klarade hela rundan, men var riktigt trött. Bra träning för skallen på honom, att bita i lite. Jag blev riktigt trött och stum dagen efter frivändningarna på gymmet.
Idag söndag har hela gänget varit på tur, skönt för kropp och knopp att knata på turskidor i barntempo. Inte så långt förstås men mycket jox med Greta gjorde att jag blev svettig iallafall. Hundarna spårade rådjur, jagade och grävde efter sork, så de fick duktigt med snöpulsträning. Mille har aldrig pulsat snö så mycket förut, han lärde sig efter ett tag att det inte går att tokgaloppera för att ta sig fram, man sparar mer energi på att gå och spärra ut tassarna.
Arja ser bra ut igen, blir lösträning nu med på skidor, så ska jag se nästa vecka vad som händer. Efter dagens återhätningspass blir det Nydala imorgon, med milen för matten och sen femman med Mille. Lite hundspår med Arja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar