tisdag 19 februari 2013

magisk

kväll igår. Ett sånt där träningspass när ALLT funkade. Skidor, jag, hundar. Mille gick kanon, hårda snabba spår, bra omkörningar, snabbt före som gjorde att han inte hade några problem att gå om och få med sig farten. Så kul! Jag hade börjat fundera på om jag kan köra in en hund, eller om jag bara haft tur, men nu har jag hopp om att det ska funka. Jag känner också att jag har mera tålamod (tro´t eller ej), att göra rätt, att vänta, att göra min grej. Fått mycket stöd i det i alla diskussioner och i träning med andra genom klubben. Känns så bra.
Skidåkningen kändes bra igår, lite bättre ork, och Isaks tips finns nånstans i bakhuvet.

Arja är okej igen, hon hade kanske bara åkt på en sträckning? Jag körde henne kort igår, såg bara bra ut, löspulsande idag, verkar inte vara några problem. Blir fortsatt mest löskörning med henne under veckan, något pass lina och ev motionsklass på söndag.
Hoppet lever att hon kan gå stafetten i Boden, då blir det pulkapass nästa vecka, sen är det snart Draget.
För mig blir det inga mer skidor denna vecka, ska till Värmland, men hoppas få till ett par gympass och turskidor m Mille. Bra för honom att släppa drag en vecka, jag har ställt högre krav nu några gånger, han behöver få vila hjärnan lite. Nöjd matte och skidåkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar