onsdag 13 februari 2013

lunchträning

på spåret i Vännäs, på lägret. Bra varierande spår, lite drygt att det bara är 4 km runt dock. Släpade mig runt 12 km, inte pigg i kroppen alls. Dåliga skidor och tungt mjukt före. Kör nu mer distans, ska sen försöka komma upp i tempo, men det är ork som fattas. Jag märker verkligen att kroppen är svag, ingen stabilitet, dåligt med bålmuskler och konditionen är dålig. Barnafödande har verkligen ingen positiv effekt på min kropp. Jag försöker styrketräna minst en gång i veckan för att hitta stabiliteten och styrkan, det börjar gå bättre och bättre.  Lägger på vikt och musklerna är mer uthålliga än för en månad sen. Men så fort det börjar kännas bra så blir jag ju sjuk, såklart. Nu hoppas jag få vara frisk resten av säsongen för att kunna bygga en bra grund för nästa år när Mille ska vara färdig!

Han är fin den lille Millemannen, potential finns hellt klart. Han gillar att springa, men det är mycket dressyr kvar att jobba på. Han är lättlärd och en god vilja att jobba, så jag tror det kommer bli hur bra som helst. Jag försöker lita på att jag lyckats fostra fram två toppenfina draghundar, som funkat bra i spåren. Nu bör väl erfarenheten ändå göra att man kan undvika lite misstag... Tränar vidare med omkörningar och att springa koncentrerat, utan snos och pinkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar