torsdag 7 mars 2013

en

månad med kräksjuka, influensa, sträckning på Arja med hälta som följd.  Men nu är vi på g igen. Jag körde Arja 5km pulka, 5km lina igår, tyckte först hon såg stel ut efteråt, men det är ingen fara, nu är hon fräsch och fin. Hon blev väl trött på slutet, vilket jag förstår. Hon gick så bra i pulkan, kul! Mille gick sitt längsta pass, körde milen. Han gjorde det bra, ingen i sikte, men han matade som han ska, jag är nöjd, även om man vill ha upp farten på totalen, nu gick han snabbt i partier och blev trött i uppförsbackarna på slutet. Men det är ju en mental träning också, att komma dit. Det var bra för honom att vara i Värmland på semester, lösträning på långturer, ränna runt på isen och jaga aborrar. Fick vila lite från dragträning.
Jag klarade gårdagens träning iaf, blev inte sämre i halsen, det värsta är hostan, mina luftrör är verkligen paj den här vintern. Jag blev trött av gårdagens 20km, men hoppas vara helt tillbaka från flunsan nästa vecka iaf. Då smäller det - Vindelälvsdraget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar