tisdag 5 februari 2013

fjärde

plats på tävlingen i Bjurholm. En lite jobbig plats, så nära men ändå inte.... Men det var tillräckligt många sekunder, typ 23 tror jag upp till tredjeplatsen så det var liksom inget att gräma sig över. Vi gjorde det vi kunde, inga egentliga misstag, det vara bara min ork som inte räckte till. Arja har inte heller den där riktiga speeden på slutet som förr heller, hon matar på i ett bra tempo och gör det hon kan. Men hon är 8 år, hon gör det fantastiskt. Vi gjorde klockrena omkörningar, inget strul alls, lämnade dem ordentligt bakom oss. Jag har inte tävlingsfarten i kroppen, men jag gav ändå det jag hade, så det får jag vara nöjd med- att mentalt orka pressa mig hyfsat. Bara att träna på. Idag blir det att testa banan i Holmsund, kör ju tävling med jaktstart där till helgen, ska bli roligt.
Mille utvecklas, måste jobba mycket med omkörningar och att inte pinka i spåret, men det går framåt. Körde femman i Bjurholm i söndags, tränade omkörning med Göran, gick ok. Han tränar också på att vara med katten, blir hemskt upphetsad men katten kommer inte att dö iaf. Mille har dessutom lärt sig att man ska passa sig för vassa klor och tänder..

Nu ut och borsta skidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar