torsdag 24 januari 2013

det

börjar dra ihop sig till tävlingssäsong. Denna helg är Arja på SM med Elin, nästa helg är första Umedraget i Bjurholm. Det ska bli superspännande, jag är mer nervös nu när Arja är iväg med Elin än när jag åker själv. Jag är peppad på  tävlingen i Bjurholm, kommer köra Arja 10km lina, Jag har ingen åkkondis själv, men får tävla mig i form...Den här helgen ska jag satsa på egen träning, passa på när Arja är borta. Mille går fortsatt korta snabba pass, för att orka hålla fokus. Han börjar ändra om kroppen till "draghundskropp". Lättare runt midja och lite tunnare i hull, mer muskulatur i nacke och rygg. Eftersom han är så grov vill jag inte ha nåt onödigt på honom, utan att vara mager såklart. Han har ökat ämnesomsättningen, jag har fått öka matdosen, ändå var han på intet vis otränad när han kom, men fart och rörelser ser väl annorlunda ut från hans tidigare liv. Han är svår att ha lös, går för långt iväg, jag hinner bli väldigt orolig eftersom jag inte vet riktigt vad han gör och hur han agerar när vi kommer ifrån varann. Igår på hundspåret försvann han och for sedan i vanliga skidspåret och letade. Jaha, då har jag lärt mig det iaf. Jag fick mjölksyraträning på köpet. Idag blir lite gym för mig, vila för den unge mannen, lö långpass (i Bjurholm?) och söndag V-by. Mille får kort-korta pass båda dagar. Det ska visst målas och tapetseras också, tjoho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar