tisdag 15 januari 2013

börjar

ta mig tillbaka. 1 månad av ont i halsen och förkylning. Körde dock pass både lö och sö i helgen och det funkade så nu ska jag tuffa igång. Det har varit så deppigt att inte kunna träna. Stora lille Mille har varit hos oss i tre veckor ungefär och det går bra. Piper endel vilket är otroligt jobbigt, jag hatar piphundar, men jag hoppas det ger sig ju mer vi lär känna ponom och han oss. Han är väldigt fin i övrigt, särskilt med barnen, det är det viktigaste. Inkörning påbörjad, jag är nöjd med hans utveckling hittills.
Arja är i bra form. 10km gick bra i söndags, hon höll toppfart ca 7 km, men tuffade på bra resten också, min rookievurpa ställde till det och vi tappade tid, men hon gjorde ett kanonjobb. Hon är på gång, helt klart. Körde pulka i lördags för första gången på 5 år, gick väldigt bra, ska lägga på mer pulkaträning, så kanske det blir pulka på sm.
Jag ligger såklart långt efter i träning och säsongen kommer inte bli den bästa, men jag har iaf kul och är glad att få ha två fantastiskt fina hundar i träning, jättekul att börja med Mille - eller Kappetorps G Qito som han heter. Nu kickar vi igång säsongen på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar