måndag 5 augusti 2013

träningen

under sommaren har gått bra. Fått en hel del tid i skogen med hundar, löpardojjor och cykeln. Kände mig därför redo att göra en sprinttriathlon igår. Det gick bra, ett simpass på 1000m häromdan och första gången på racercykeln, men det kändes ok. Det finns mera tid att plocka, men då måste jag träna lite mer fokuserat. Jag kör ju mest träning på lust och glädje i kombination med tid, utrymme och möjligheter, så det kan vara svårt att följa ett slaviskt program. Jag är inte heller typen för det, men ska i år försöka vara lite mer konsekvent och planera. Den 28 sept blir det halva lidingöloppet, har bestämt mig för att köra en halvklassiker 2013-2014. Egentligen borde jag klara hela, men jag fegar lite och köra halva först. Det kommer att bli nog roddigt ändå med att vara ensamstående med tre barn och två hundar, så för att ge mig själv möjligheten att lyckas så blir det en halva. Det bör jag klara med vabbande, ständiga förkylningar och tidsbrist. Ska bli kul!
Idag blir det vila för kroppen som är öm efter att ha använt ovana muskler. Imorgon blir det löpning, myr var det utlovat. Låter bra, känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar