onsdag 7 augusti 2013

sömnbristen

min ständiga följeslagare. Somnade 5 igår natt/morse, upp 7 för jobb. Ett sömnmönster som cementerats och blivit inlärt. Sjukt störande och gör att jag inte kan prestera. Idag fick planerad träning ställas in, jag kompensations-äter snabba kolhydrater för att orka med och resultat blir dålig form och övervikt.
Det blir till att ladda om för träning imorgon istället. Planen för resten av veckan är ett lugnt löppass på Flakaberget som är rätt kuperat imorgon, ett kortare styrkepass efteråt på gymmet med fokus bål, mage, rygg som huvudmoment, med lite armar, axlar för att det är kul. Fredag blir det långlöppass med hundarna, ca 12 km, vila lördag, söndag rullskidor ca 18 km, cykel ca 20km. Borde funka, i teorin! Och med barn-hund-kvalitetstid. Och jobba förstås- men fredag blir det komp för att träna- gör så nu för att orka med och kunna prioritera min träning som är så viktig för att klara av den här situationen jag är i just nu, med hög belastning på andra delar i livet.
För att hålla motivationen uppe så blandar jag mycket just nu med rull, löpning, cykel och styrka. Ska fokusera på mängd och längd nu fram till Lidingöloppet. Jag tänker- 1.5 - 2 h pass ett par ggr/vecka för att bygga upp lite mängdträning och se till att kroppen orkar hålla igång den tiden. Ska också lägga in intervaller och mjölksyreträning för att försöka få upp lite tempo. Körde myr-sand, stig i sällskap häromdan, går bra att hänga med på stig, men jag är för tung och seg i backar och myren hade jag väldigt dålig ork.
Vilken tur och glädje att jag gillar att träna som enligt den mesta forskning innebär fysisk och mental hälsa! Så- Grattis till mig själv - egoboooooooooost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar