torsdag 13 juni 2013

mycket

vatten har runnit under broarna på en månad. Vilket gjort att träning och hundar blivit eftersatta. Men nu blickar jag framåt, kickar igång träningen igen och hoppas på bra lösningar. Idag blev det en löprunda innan jobbet, resultatet var kanske inte det bästa. En hund halt, en hund som sprang bort. Eller hem- han stod där när Arja o jag kom lunkandes. Jaja.
Styrketräningen för min del går bra, känner mig starkare, men känner mig tung i benen och ingen fart när jag springer. Ska se om rullskidor och cykel nu under ledighet kan ge lite effekt. Ska bli mycket löpning på vandringslederna på Glaskogen nu i sommar- favvolöpningen, med obligatoriskt bad efteråt - perfekt för både hundar och folk.
Hundträningen nu är fokus på lydnad för Mille, det blir lite cykel med dem på kvällen så de får röra sig också. Mille börjar helt klart svara på lydnadsträning nu, inkallningar funkar mycket bättre och han förstår att ett nej är ett nej. Han kan vara lös på gården och kastar sig inte på dörren så fort han ser nåt intressant. Det går att ställa mer krav på honom och han förstår att man vill något när man säger och gör saker :) Kör mycket rörelseglädje som belöning, godis gillar han, men det triggar inte på samma sätt.
På söndag ska vi gå mentaltest - första steget mot dragchampionat, måte jag bara vara uthållig nog med lydnadsträningen så vi kan gör lydnadsprovet sen. Är ju väldigt enkelt prov för dragchampionat så det bör vi väl fixa. Ska bli spännande med MH, gick med Tuva för en herrans massa år sen, det var en rolig upplevelse och hon skötte sig galant med fick bra bedömning, hoppas på detsamma med Mille. Ska bli kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar