söndag 5 maj 2013

äntligen

skogstur. Det hade inte tinat helt, vi fick bitvis pulsa oss igenom. Vi sprang i vårbäcken, det var kallt om fötterna men emellanåt riktigt torrt och fint. Skönt att slippa asfalten. Nu måste jag börja om igen med konditionsträningen från noll känns det som. Senaste halvåret har jag lyckats träna 3 veckor, sen har jag blivit sjuk. Den tredje veckan har jag kört lite hårdare och direkt kommer bakslaget. Det brukar vara halsen, men nu senast var det magsjuka.Jag ska försöka tänka på att äta mer frukt, jag är dålig på det, och måste fundera mer på mitt träningsupplägg. Jag vet ju också att jag är stressad, har en hel del stressymptom, så det är kroppens sätt att säga ifrån. Jag måste försöka bli klokare, i träning och med vila. Det finns så lite återhämtning i vardagen tyvärr och den stora boven är sömnen. Jag sover otroligt dåligt, oregelbundet och ryckigt och för lite totalt sett. Sen blir det vissa dagar när jag kan sova en halv dag, som i koma. Jobbigt, för mig och för resten av familjen.
Det börjar dra ihop sig för jaktkurs för Mille - han lär väl vara sämst i klassen, men ska ändå bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar